tirsdag den 2. december 2014

En tur til Detroit

Den gamle togstation - også set i film som transformers
Downtown Detroit



Et af de mange forladte huse
Et billede af mig som står i den trailerpark som Eminem voksede op i

Canada til venstre og Detroit til højre
Så er jeg tilbage efter en lang weekend i Detroit. Jeg fejrede thanksgiving sammen med min værtsfars søster, svoger og mor. Det var rigtig hyggeligt. Min værtsfar er fra Detroit og fungerede derfor som guide, da vi om søndagen kørte rundt og så byen. Jeg har aldrig set en by som Detroit. Selve Downtown (som ikke er specielt stor) var ok, men så snart man kørte 1km væk derfra var det som at træde ind i en gyserfilm. Jeg sad med en følelse af at byen aldrig har forladt 70'erne. Der var rigtig mange store huse, men det var alle sammen forladte. Og så hjælper det selvfølgelig heller ikke at den tidligere borgmester var korrupt. Jeg er rigtig glad for at jeg fik muligheden for at komme til Detroit og se med mine egne øjne hvordan byen ser ud.

Anja

Ingen kommentarer:

Send en kommentar