onsdag den 30. juli 2014

6 down - 6 to go


Ja, nu har jeg officielt overlevet de første 6 måneder som au pair. Det er helt utroligt, hvad jeg har oplevet og hvad jeg har lært om mig selv. Jeg er så glad for at jeg valgte at tage til USA og arbejde som au pair. Det er simpelthen en helt igennem fantastisk måde at opleve et andet land på. Især fordi jeg nu føler, at jeg har fundet mig rigtig godt til rette og føler mig hjemme. Jeg har det godt. 

Men hvad har jeg så fundet ud af?

Selvom jeg virkelig elsker mine værtsbørn, så går der nok et sted mellem 10 og 15 år inden jeg selv skal have børn. 

Jeg beundre, hvordan mine egne forældre har fået en hverdag til at gå op med tre børn og fuldtidsarbejde: respekt for det. 

Jeg savner, at der er en som vasker mit tøj: jeg føler, at jeg ikke laver andet end at vaske tøj - hvis det ikke er mit, så er det mine værtsbørns (hvilket har resulteret i, at jeg kun vasker mit eget tøj hver 14 dag). 

Jeg elsker, at amerikanere altid er så venlige og altid har et smil på læben. 

Jeg elsker, hvordan det opfattes som normalt at småsludre med fremmede mennesker.

Jeg savner, som i virkelig savner, min mors mad.

Nu har jeg 6 måneder tilbage og det gør mig af en eller anden grund lidt stresset. Der er stadig så meget, som jeg gerne vil opleve. Men som min søster sagde sidst vi snakkede, kan jeg jo altid komme tilbage og det har hun jo ret i. Jeg er sikker på at det sidste halve år, nok skal blive mindst ligeså godt som det første.

Anja

Ingen kommentarer:

Send en kommentar