mandag den 6. januar 2014

Miniguide til Berlin

Hver søndag er der loppemarked på Boxhagener Platz, som er en del af bydelen Friedrichschain

Ved Alexanderplatz er der et stort og hyggeligt julemarked, hvor der også er forskellige forlystelser


Lige ved siden af Rådhuset er der også et julemarked, hvor man kan stå på skøjter eller bare side og nyde udsigten

Når man går fra Alexanderplat mod Brandenburger Tor kommer man forbi det berømte Hümboldt univeristet


Hvis du går hen mod Check-point Charlie (som også er værd at besøge) via Friedrich Strasse kan du dreje til højre ved lyskrydset lige inden Check-point Charlie, hvor der et Trabi museum og en Stasi udstilling - begge dele utroligt spændende og sidste nævnte er gratis.

En god shopping gade er selvfølgelig Kurfürstendamm og udsalget var også begyndt i Berlin, hvilket blev udnyttet 

Nytårsaften: scenen ved Brandenburger Tor, hvor kendte tyskere optrådte hele aftnen


Og der blev holdt nytår med 1 million mennesker!

Sådan så min tur til Berlin ud denne gang! Sidste jeg var i Berlin var i slutningen af april sammen med tyskhold, hvilket selvfølgelig betød at vi så en masse interessante seværdigheder ( Sachenhausen, Stasi-fængslet osv.). Derfor havde jeg sagt til min veninde, at jeg denne gang gerne ville nyde byen og se hvad den har tilbyde. Jeg fik set en masse hyggelig gader som Oranienburger Strasse, som er en hyggelig gade med en masse lækre caféer og i sær Friedrich Strasse, der fører hen til Check-point Charlie, er en rigtig hyggelig og flot gade. Og hvis I skal i byen og ikke gider Alexanderplatz så tag et smut forbi Simon Dach Strasse, det er en gade med en masse barer og cafëer.
 
Det var en rigtig god og hyggelig tur, som desværre også skulle benyttes til at sige farvel til min gode veninde, da hun jo bor i Berlin og jeg har derfor ikke har mulighed for at se hende igen inden jeg rejser. Derfor var det ekstra godt at være af sted og have godt en uge sammen.
 
Nu til noget helt andet! I dag har jeg været på den amerikanske ambassade i København, hvor  mit visum til USA blev godkendt!
 
Anja

Ingen kommentarer:

Send en kommentar