fredag den 13. december 2013

FREDAGS INSPIRATION: John William - Waterhouse



Jeg har altid spejlet mig i kvinder på malerier. Især dem fra 1500-1800 tallet. For mig er de mine skønheds idealer, og John Williams billedserie er bestemt ingen undtagelse! Der er noget smukt og ægte over disse kvinder og samtidig er de også fyldt med mystik. Dette er dog kun et udpluk af hans billedserie. Det var disse malerier jeg fandt mest inspirerende. Jeg spejler mig ikke i de kendte, modellerne osv. Jeg fortrækker noget mere ægte, og jeg synes at disse kvinder er ægte, og jeg kan tillægge dem lige præcis den personlighed som jeg mener at de skal have. De forandrer sig aldrig, men vil forblive som jeg kan lide dem. På den måde bliver jeg aldrig skuffet. At se op til kunst lyder måske skørt, men disse malerier gør altså noget ved mig. 
Jeg lover at jeg nok skal lave et uddybende indlæg, med mine yndlings billeder og mere forklaring. 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar